ავტოგაქირავება |   გაცვლა |   მძღოლის ვაკანსია |   ავტონაწილები | გაყიდულის ძიება |
ყიდვა გაყიდვა განბაჟება                                                 ავტოინფო სასარგებლოა საგზაო მოძრაობის ტესტები ჯარიმები   
მიმდინარეობს საიტის რეკონსტრუქცია, მოგვიტევეთ შესაძლო მცირე შეფერხებისთვის. (შეზღუდვა არ ვრცელდება განცხადების განთავსებაზე)

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Merscedes-Benz

    Mercedes-Benz 



Mersedes-Benz

Cadillac

Cadillac



Cadilac


ავტოენციკლოპედია
ჯენერალ მოტორსი
ავტოენციკლოპედია
 

  BMW
  Nissan
  Toyota
  Chevrolet
    Volkswagen
  Ferrari

  • ჯენერალ მოტორსი

  • "ჯენერალ მოტორსი” (General Motors) - ამერიკული კონცერნი, დაფუძნებული 1908 წ. 16 სექტემბერს უილიამ კ. დიურანტის მიერ კომპანიების - “ოლდსმობილი”(Oldsmobile) “ბუიკი”(Buick) “კადილაკი” (Cadillac) - შერწყმის შედეგად. უკვე ორი წლის შემდეგ კი კონცერნში შედიოდა უკვე 17 საავტომობილო კომპანია. დიურანტი დარწმუნებული იყო, რომ რამდენიმე ფირმის გაერთიანება ავტოწარმოების ეფექტური განვითარების საწინდარი იყო.
    1918 წ. კონცერნს შეუერთდა კომპანია “შევროლე” (Chevrolet), რომლის მფლობელიც დიურანტი იყო. ამავე დროს მან განახორციელა თავისი კომპანიების რეორგანიზაცია, ვინაიდან ბევრი მათგანი წამგებიანი იყო. რეორგანიზაციის იდეა მდგომარეობდა იმ მყიდველთა ფართო წრის მოზიდვაში, რომელთაც შესაძლებლობა ექნებოდათ თანდათანობით გამოეცვალათ ავტომობილები და შეეძინათ უფრო ძვირადღირებული, ხარისხიანი და პრესტიჟული. საბოლოოდ დარჩა ხუთეული მკვეთრად გამოხატული კონსტრუქციული კონცეფციებითა და ფასეული დიაპაზონებით: “შევროლე”,  “პონტიაკი”(Pontiac), “ბუიკი”, “ოლდსმობილი”, “კადილაკი”.
    1921 წ. კონცერნის წილი აშშ-ს ავტოწარმოებაში შეადგენდა 12%-ს.
    1923 წ. “ჯენერალ მოტორსის” ახალმა პრეზიდენტმა ალფრედ სლოუნიმ ჩამოაყალიბა გაერთიანების დღემდე მოქმედი ფილოსოფია, რომლის იდეაც მდგომარეობს დეცენტრალიზებული მოქნილი სტრუქტურის შექმნაში ადგილებზე პასუხისმგებლობით, პრინციპით: “ორგანიზაცია ორგანიზაციაში”.
    კონცერნის შემადგენლობაში შევიდა უცხოური კომპანიები, მათ შორის ინგლისური “ვოკსჰოლი” (Vauxhall)(1525) და გერმანული ფირმა "Adam Opel  A.G”(1929). ამავე დროს “ჯენერალ მოტორსი” უფრო და უფრო ზრდიდა წარმოებას აშშ-ში. 1941 წ. მის წილად მოდიოდა უკვე 44% ქვეყნის ავტოწარმოებისა.
    1955 წ. კონცერნმა გამოუშვა მე-50-მილიონე ავტომობილი თავისი არსებობის ისტორიიდან მოყოლებული,  თორმეტი წლის შემდეგ კი _ მე-100-მილიონე მანქანა.
    90-იანი წლების დასაწყისში კონცერნის ბრუნვა შეადგენდა 127 მლნ. დოლარს. კონცერნის მთლიანი ღირებულაება შეფასებული იყო 97 მლრდ. დოლარად, ხოლო საწარმოო სიმძლავრე შეადგენდა 7 მლნ. ავტომობილს წელიწადში.
    დღეისათვის “ჯენერალ მოტორს კორპორეიშენი”(GMC) წარმოადგენს მსოფლიოში უმსხვილეს ტრანსნაციონალურ კომპანიას მსუბუქი და სატვირთო ავტომობილების წარმოებაში, რომლის შტაბბინა არის დეტრიოტში(აშშ), საწარმოო ფილიალები კი _ 50 ქვეყანაზე მეტში. მის მფლობელობაშია 14 საავტომობილო ფირმა, ამას გარდა აკონტროლებს 48 ფირმას. მას მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში გააჩნია 250 ქარხანა 800 ათასამდე მოსამსახურით: “გეო”, “ჯიემსი”, “პონტიაკი”(აშშ-სა და კანადაში), “კადილაკი”(აშშ), “ოლდსმობილი”(აშშ და მექსიკა), “შევროლე”(აშშ, ბრაზილია და მექსიკა), “ბუიკი”(აშშ, კანადა, მექსიკა).
    “ჯენერალ მოტორსს” ასევე მთლიანად ან ნაწილობრივ ეკუთვნის ქარხნები, რომლებიც აწარმოებენ ავტომობილებს “ოპელი”(გერმანია, ესპანეთი, ბელგია, სამხრეთ აფრიკის რესპუბლიკა, ტაივანი), “ვოკსჰოლი”(ინგლისი), “ჰოლდენი”(ავსტრალია), “სააბი”(შვედეთი), “ისუზუ”(იაპონია).
    კონცერნი უშვებს ავტომობილის 80 სახის მოდელს.


     

 


 
Copyright © 2009 - 2011 allauto.ge   All Rights Reserved